• Orderstatus

Hoe kunnen wij helpen? - meest gestelde vragen

  1. Wat is de status van mijn order?

    Deze vraag en nog veel meer worden beantwoord op de pagina ORDERSTATUS. Deze pagina is alleen toegankelijk met de pincode die op uw orderbon staat. Kunt u uw pincode niet vinden?
    Wij helpen u graag via de chat of mail!

  2. Wat zijn de levertijden voor bezorging?

    De levertijden zijn afhankelijk van de voorraad van het artikel dat je hebt besteld. In de regel gelden volgende levertijden voor meubelen die wij per vrachtwagen bij u af komen leveren:
    Artikel op voorraad: 5-10 werkdagen levertijd
    Artikel niet op voorraad: 5-10 weken levertijd (afhankelijk van de omvang en complexiteit van de order)
    Artikelen via de reguliere pakketpost: binnen 3 werkdagen

  3. Vanaf wanneer gaat mijn levertermijn in?

    De levertermijn van uw bestelling, zoals vermeld op uw orderbon of in uw bevestigingsmail, gaat pas lopen wanneer wij de afgesproken aanbetaling of online betaling van u hebben ontvangen. De genoemde levertermijn op uw orderbon is indicatief en wij doen er vanzelfsprekend alles aan om deze termijn na te komen. Doordat wij afhankelijk zijn van leveranciers, kan deze levertermijn niet als definitieve termijn worden beschouwd.

  4. Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Ja. Alle online bestellingen kunt u 14 dagen uitproberen. Ook onze banken. Indien u binnen 2 weken toch bedenkt dat er een onjuiste keuze gemaakt is, kunt u de aankoop kosteloos retourneren of omruilen. Let op! In de winkel geldt deze voorwaarde niet. Uiteraard ontvangt u altijd wel garantie.

  5. Hoe gaat het maken van een leverafspraak in zijn werk?

    U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling bij ons binnen is met verdere uitleg hierover. In de meeste gevallen nemen wij contact met u op per e-mail of telefoon om een afspraak in te plannen. Ook kunt u in dit gesprek aangeven dat u liever zelf een afspraak in wilt plannen via de ORDERSTATUSTOOL.

Bestellen

  • Veilig bestellen

    Online winkelen helpt jou om op een snelle, veilige en eenvoudige manier een keuze te maken en te kopen wat jij wilt. Montel.nl staat garant voor een veilige en betrouwbare webshop omgeving.

    Online winkelen is ontzettend populair. Het blijft echter belangrijk om goed op te letten bij wie je iets online koopt.
    Zit je in de checkout? Kijk dan altijd of het slotje in je browserbalk groen kleurt. Is dit niet zo, dan heeft de website een onveilige verbinding.

    Voor Montèl geldt dat wij alleen het adres www.montel.nl gebruiken om onze producten te verkopen. Let hier dus extra goed op. Wijkt je url hier van af, dan bevind je je niet in de online shop van Montèl.

    De veiligheid van montel.nl kenmerkt zich door een beveiligde internetverbinding. Sites met een beveiligde verbinding herken je aan de extra ‘s’, voor secure, achter http:// in de url. Omdat wij een beveiligde verbinding hebben staat er dus https://www.montel.nl in de adresbalk van je browser. Ook zie je te allen tijde een klein groen slotje wat waarborgt dat gevoelige informatie, zoals je betaalgegevens, in een beveiligde omgeving worden verwerkt en niet verzonden worden naar derde partijen.

  • Je bestelling volgen

    Heb je in één van onze winkels iets gekocht? De verkoper legt je uit hoe je met je pincode op je orderbon je order kunt volgen via de orderstatustool. Hier kun je een leverafspraak inplannen, volgen in welk tijdsvak je bestelling wordt bezorgt, en waar je artikel zich op dit moment bevind.

    Heb je in de webshop besteld? Dan nemen wij per e-mail of telefoon contact op om je order in te plannen. Het is dan niet mogelijk gebruik te maken van de orderstatustool.

  • Bestelling annuleren

    Wanneer u uw bestelling onverhoopt wilt annuleren, kan dit door contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0416-673 693 (bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 18.00 uur) of via klantenservice@montel.nl. Vermeld hierbij altijd uw ordernummer of houd dit bij de hand.

  • Betaalopties

    Indien u uw meubelen in de winkel heeft gekocht, is het mogelijk het aankoopbedrag aan de deur te voldoen. Dit is alleen mogelijk met PIN. Let op het maximale bedrag dat je per dag kunt pinnen. Dit kun je terugvinden bij je eigen bank. Bij vrijwel alle banken kun je deze limiet tijdelijk omhoog zetten indien dit nodig is.

    Een online bestelling kan uitsluitend in de webshop vooraf betaald worden via iDeal of CreditCard.
    Op dit moment zijn andere betaalopties in onze webshop helaas niet mogelijk.

  • Assortiment

    Heeft u in de winkel een artikel gezien wat niet in de webshop te vinden is? Dit kan kloppen. In onze webshop hebben wij namelijk niet alle mogelijkheden staan die in de winkels wel aanwezig zijn.
    Wel staat de complete basiscollectie in bepaalde uitvoeringen en opties online.
    Staat je artikel naar keuze er niet tussen? Kom gerust naar de winkel. Vrijwel alles is mogelijk bij Montèl en onze verkoopmedewerkers helpen u graag verder.

Garantie & Reparatie

  • Artikel klacht melden

    Heeft u een klacht? Meld deze dan direct aan ons. Dit kan via de chat, via het contactformulier, per mail of telefonisch. Hou je ordernummer bij de hand indien de klacht over je bestelling gaat.

  • Artikel beschadigd

    Bij aflevering kijk je samen met de bezorger van de producten of alles naar wens is. Indien dit niet het geval is zal de bezorger foto's nemen en ter plekke contact opnemen met onze service afdeling voor een gepaste oplossing.

    Heb je je artikel zelf beschadigd? Dan vallen de reparatiekosten buiten uw garantie.

  • Garantievoorwaarden

    • Montèl staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Montèl er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

    • Een door Montèl (zoals gegeven in Artikel 9.5), fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Klant op grond van de Overeenkomst al heeft.

    • Indien het afgeleverde product niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dient de Klant die een natuurlijke persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, binnen een redelijke termijn doch uiterlijk binnen 2 maanden nadat hij de non-conformiteit heeft ontdekt, Montèl daarvan in kennis te stellen.

    • Indien Montèl de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding is gelijk aan de door Klant betaalde prijs over het product.

    • Montèl verstrekt bovenop zijn wettelijke verplichting genoemd in lid 1 Klant die natuurlijk persoon is die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf garantie op de geleverde zaak, voor zover het betreft gebreken waarvan Montèl niet aannemelijk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk of elektronisch anders overeengekomen, wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem:

    • tot één jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van Ondernemer;

    • één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 2/3 gedeelte voor rekening van Ondernemer;

    • twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van de Ondernemer.

    Het recht op vervanging komt Klant niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.

    Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing buiten Nederland beperkt tot die kosten die Ondernemer kwijt zou zijn geweest als Klant was blijven wonen op het adres waarop de zaak is afgeleverd.

    • in het 4e en 5e jaar na factuurdatum: de kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen voor 20% voor rekening van Ondernemer. Klant betaalt in dit jaar 75 euro voorrijkosten bij bezoek van een servicemonteur.

    • in het 6e jaar na factuurdatum: kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen geheel voor rekening van klant. Klant betaalt in dit jaar 75 euro voorrijkosten bij bezoek van een servicemonteur.

    - De datum van indiening van de klacht door de afnemer is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.

    • Indien door de fabrikant van de zaken een verdergaande garantie wordt gegeven aan de Ondernemer, geldt deze garantie ook voor de Klant.

    • Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde zaken of van het uitgevoerde werk.

    • Klant is verplicht zich als een goed afnemer te gedragen, waaronder bijvoorbeeld wordt verstaan dat de zaak goed en afdoende wordt onderhouden en oordeelkundig wordt behandeld.

    • Afwijkingen aan het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsgebruik, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten.

  • Reparatieaanvraag

    Wilt u dat wij een servicemonteur langs sturen om uw artikel voor reparatie te beoordelen? Dit kan per e-mail via klantenservice@montel.nl of per telefoon via 0416-673 693.

    Wij kunnen geen vaste indicatie van de reparatieperiode aangeven. Dit hangt af van de omvang van de reparatie.
    Uiteraard stellen wij leenbanken beschikbaar in het geval wanneer u zonder bank komt te zitten in verband met reperaties.
    Onze klantenservice zal bij uw reparatieaanvraag hier vanzelfsprekend afspraken met u over maken.

Service & Contact

  • Contact met Montèl

    Ons klantenteam staat altijd voor u klaar. U kunt ons op werkdagen tussen 8:30 - 18:00 bereiken via de chat, per e-mail op klantenservice@montel.nl, telefonisch op 0416-673 693 of via het contactformulier.

  • Proefzitten

    Alle banken die in de webshop worden besteld kunnen 14 dagen vrijblijvend uitgeprobeerd worden. Binnen 14 dagen mag het artikel geretourneerd of ingeruild worden. Meer informatie lees je op onze pagina proefzitten

  • Social media

    Ons klantenteam staat je ook graag te woord op onze social media kanalen. Via twitter.com/montelwonen of facebook.com/montelwonen kun je uiteraard ook je vraag stellen.

  • E-mail

    Wordt je vraag hier niet beantwoord? Wij helpen je graag verder via e-mail op klantenservice@montel.nl

  • Telefoon

    Wordt je vraag hier niet beantwoord? Je kunt ons op werkdagen tussen 8:30 - 18:00 bereiken op 0416-673 693

Bezorgen

  • Bezorgafspraak maken

    U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling bij ons binnen is met verdere uitleg hierover. In de meeste gevallen nemen wij contact met u op per e-mail of telefoon om een afspraak in te plannen. Ook kunt u in dit gesprek aangeven dat u liever zelf een afspraak in wilt plannen via de ORDERSTATUSTOOL.

  • Levertijden

    Artikel op voorraad: 5-10 werkdagen levertijd
    Artikel niet op voorraad: 5-10 weken levertijd (afhankelijk van de omvang en complexiteit van de order)
    Artikelen die via de reguliere pakketpost naar u verzonden worden kun je binnen 3 werkdagen thuis verwachtten.

  • Tijdsblokken bezorging

    De tijdsblokken waarin wij leveren zijn:
    Tussen 07:00 - 10:00
    Tussen 09:00 - 12:00
    Tussen 11:00 - 14:00
    Tussen 13:00 - 16:00
    Tussen 15:00 - 18:00


    Na de keuze voor je leverafspraak kun je via de orderstatustool volgen in welk tijdsblok je bestelling wordt geleverd. Deze informatie verschijnt een paar dagen voor je leverdatum. Het is niet mogelijk zelf een tijdsblok te kiezen of een voorkeur aan te geven.

  • Bezorgkosten

    In onze webshop worden alle bestellingen boven de €50,- gratis thuisbezorgd. Voor kleinere online aankopen onder brengen wij €3,50 aan verzendkosten in rekening.
    Voor de winkels gelden afwijkende bezorgkosten. Je kunt in jouw filiaal naar de voorwaarden vragen.

  • Afspraak verzetten

    Mocht u onverhoopt niet kunnen op de afgesproken datum, dan heeft u de mogelijkheid, tot drie dagen voor de definitieve datum, de afspraak kosteloos te verzetten. Om te voorkomen dat wij kosten aan u in rekening brengen, vragen wij u ervoor te zorgen dat wij iemand thuis treffen op het tijdstip dat wij met u hebben afgesproken. Wij zijn genoodzaakt een bijdrage van 75 euro in de kosten aan u door te berekenen, wanneer wij niemand op het afgesproken tijdstip aantreffen. U vindt een bericht van ons in uw brievenbus waarop vermeld staat op welk tijdstip wij u niet thuis troffen. U kunt telefonisch contact met ons opnemen om een nieuwe bezorgafspraak te maken.

  • Betalen aan de deur

    Heeft u in de winkel aangegeven achteraf bij bezorging aan de deur te betalen? Dat kan! Let er wel op dat dit uitsluitend via PIN mogelijk is.
    Een grotere aankoop gedaan? Controleer van te voren bij uw bank of uw maximale opnamelimiet niet begrenst is. Bij de meeste banken is het mogelijk dit voor 1 dag te verruimen.

  • Bezorginformatie

    Houdt uw aankoopbon bij de hand wanneer onze bezorgers uw bestelling komen leveren. Wij vragen u uw aankoopbon bij de hand te houden, zodat zij nog even snel alles kunnen controleren.

  • Ingang levertermijn

    De levertermijn van uw bestelling, zoals vermeld op uw orderbon of in uw bevestigingsmail, gaat pas lopen wanneer wij de afgesproken aanbetaling of online betaling van u hebben ontvangen. De genoemde levertermijn op uw orderbon is indicatief en wij doen er vanzelfsprekend alles aan om deze termijn na te komen. Doordat wij afhankelijk zijn van leveranciers, kan deze levertermijn niet als definitieve termijn worden beschouwd.

  • Bestelling in opslag plaatsen

    Het kan zijn dat u uw aankoop nog niet op het afgesproken tijdstip wil ontvangen. Geen probleem! In dat geval nemen wij uw aankoop zes weken gratis voor u in opslag. Na deze termijn rekenen wij een bijdrage in de opslagkosten van 10 euro per week. Voorwaarde is dat u het volledige orderbedrag van te voren aan ons heeft overgemaakt.

  • Kosten verhuislift

    De huurkosten nemen wij voor de helft voor onze rekening wanneer het inzetten van een verhuislift tijdens verkoop of geruime tijd vóór aflevering met je is afgesproken. Wij brengen een bijdrage voor de verhuisliftkosten in rekening van 125 euro. Wanneer pas tijdens het moment van bezorging blijkt dat er een verhuislift noodzakelijk is, dan brengen wij de volledige kosten aan u in rekening. De kosten bedragen in dit geval 250 euro.

  • Plaatsing in kamer naar keuze

    Wij zetten uw bestelling in de kamer naar keuze, indien bereikbaar tot en met de 3e etage via de trap. U heeft vast wel een idee waar uw nieuwe meubel komt te staan. U helpt ons wanneer u die plek vooraf vrij maakt.

Winkels

  • Openingstijden

    Alle openingstijden vind je op onze vestigingen pagina.

  • Vestigingen

    Met 30 winkels door heel Nederland is er altijd een Montèl bij jou in de buurt. Kijk op onze vestigingen pagina waar jouw dichtstbijzijnde vestiging zit.

  • Avondservice

    Montèl is open wanneer jij wilt. Wil je onze winkel buiten de reguliere openingstijden bezoeken? Lees dan op de pagina avondservice verder hoe je een afspraak aan kunt vragen.

  • Kleur-en interieuradvies

    Montèl geeft jou graag geheel vrijblijvend een gratis kleur- en interieuradvies. Lees op de pagina kleur- en interieuradvies hoe je een afspraak kunt maken.

  • Contact

    Heb je een vraag voor een specifieke winkel? Deze kun je stellen via ons contactformulier.

Retourneren

  • Zichttermijn & retourregels

    Indien je een aankoop in onze webshop hebt gedaan, heb je het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of proefzitten zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld. Het herroepingsrecht geldt uitsluitend voor online aankopen en niet voor aankopen in de winkel.

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
    waarop het artikel in je bezit is:
    bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen:
    bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

    Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:
    het geven van een retouropdracht via klantenservice@montel.nl. Vermeld hierin je ordernummer en reden voor retour.
    Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 14 dagen gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren

    Je kunt het artikel alleen terug sturen als:
    het artikel compleet is
    in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.
    Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
    Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. het verlengen van de aan/afvoerslang, het veranderen van de draairichting van een koelkastdeur, en het inbouwen van apparatuur. Of artikelen die een beperkte houdbaarheid hebben, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet kunnen worden teruggezonden, en audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

  • Ophaalservice

    Klanten die grote artikelen in onze webshop hebben gekocht, zoals onze banken, kunnen binnen de zichttermijn gebruik maken van onze ophaalservice.

    - Indien je besluit de bank toch niet te willen houden, dien je dit per email kenbaar te maken door een mail te sturen naar: klantenservice@montel.nl. Vermeld hierin je ordernummer en reden voor retour.
    - Binnen twee weken na ontvangst van je mail, zullen wij de artikelen gratis bij je ophalen. Het aankoopbedrag storten wij binnen enkele dagen na het ophalen terug op het door jouw opgegeven rekeningnummer.
    - Het te retourneren product dient onbeschadigd te zijn. Op het moment van retourname zullen onze medewerkers dit beoordelen. Wij behouden ons het recht voor eventueel beschadigde producten te weigeren voor retour.

  • Retourafspraak

    Na ontvangst van je retourmelding aan klantenservice@montel.nl, o.v.v. ordernummer en reden van retour, zullen wij per mail of telefonisch contact met je opnemen om een retourafspraak in te plannen.

  • Ruilen

    Alle online bestellingen kunnen binnen 14 dagen met geldig aankoopbewijs en in ongebruikte/onbeschadigde staat worden omgeruild. Uiteraard geldt vanaf het moment van omruilen wederom een eventuele levertermijn voor het nieuwe artikel. Deze regeling geldt uitsluitend voor aankopen op afstand en niet voor aankopen in de winkel.

Onderhoudsadviezen

  • Onderhoudstips stof

    Montèl geeft graag tips en adviezen over de onderhoud van je stoffen meubelen. Bezoek onze onderhoudsadviezen pagina voor meer informatie.

  • Onderhoudstips leder

    ontèl geeft graag tips en adviezen over de onderhoud van je lederen meubelen. Bezoek onze onderhoudsadviezen pagina voor meer informatie.

  • Vlekken tips

    Gemorst op de stoffen bekleding van je nieuwe hoekbank? Of zit er nu al een tijdje een hardnekkige vlek in je oude vertrouwde bank? Geen paniek, op onze pagina vlekken tips voor meer informatie.

  • Plooivorming

    Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (leren) zitmeubel te maken heeft. Dat de ene fauteuil wel plooit en de andere niet, komt waarschijnlijk doordat u frequent op de ene zit en nauwelijks op de andere. Een advies is om regelmatig te wisselen.

  • Verkleuringen

    Vertoont uw bank of fauteuil grillige vlekken of verkleuringen? We noemen dat wel shading of poolomval. Er ontstaan als het ware schijnvlekken. Inderdaad, een soort grillige vlekken die er uitzien alsof er water op de stof is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar men naar het oppervlak van de stof kijkt, met de vleug mee of in de vleug, lijkt de stof verkleurd. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de stof. Dit wordt internationaal door de meubelbranche niet als fabricagefout gezien.

montel informatiegids

Woonmagazine vol inspiratie

Woon
magazine
Montel magazine Gratis aanvragen
Om je beter van dienst te zijn maakt Montèl gebruik van cookies. Voor meer informatie klik hier.