• Orderstatus








VEELGESTELDE VRAGEN OVER PRODUCTEIGENSCHAPPEN

Mijn geleverde bank is beschadigd. Wat moet ik doen?

Op de pagina ‘Orderstatus’ kunt u lezen wat u in geval van schade bij levering kunt doen. Houd uw orderbon bij de hand en klik hier om naar de pagina ‘Orderstatus’ te gaan.

De stof van onze bank vertoont grillige vlekken. Is dat normaal?

We noemen dat wel shading of poolomval. Er ontstaan als het ware schijnvlekken. Inderdaad, een soort grillige vlekken die er uitzien alsof er water op de stof is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar men naar het oppervlak van de stof kijkt, met de vleug mee of in de vleug, lijkt de stof verkleurd. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de stof. Dit wordt internationaal door de meubelbranche niet als fabricagefout gezien.

De bekleding van mijn fauteuil plet nu al. Mag dat?

Als gevolg van uw lichaamswarmte, gewicht en vocht kunnen poolstoffen al vrij snel pletten. Bij pletten kunt u de bewuste plaats(en) met stoom behandelen of gedurende een half uur met een vochtige doek bedekken, waarna de velours met een zachte borstel, met de vleug mee, moet worden opgeborsteld. Deze behandeling niet toepassen bij synthetische velours! Daarna ten minste zes uur laten drogen. Oppassen bij Chenille, polyacryl en polyamide garens met (te) hoge temperaturen.

Onze zitkussens zijn veel zachter dan destijds in de showroom. Is dit normaal?

Afhankelijk van de materiaalkeuze van de vulling, neemt de veerkracht van de zittingen van uw zitmeubel op den duur af. Zeker als u lang en vaak op dezelfde plaats op de bank of fauteuil zit. De bekleding rekt hierdoor op een gegeven moment uit en de zittingen zakken in. Dit is een gewone reactie van een zitmeubel en geen reden tot zorg.

Het kan voorkomen dat een nieuw zitmeubel in eerste instantie wat harder aanvoelt dan het model waarop u in onze showroom heeft gezeten. Bij normaal gebruik verdwijnt dat gevoel binnen korte tijd en zit u net zo comfortabel als u eerder heeft ervaren.

Twee van onze nieuwe leren fauteuils hebben plooien gekregen. De andere stoelen niet. Hoe kan dat?

Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (leren) zitmeubel te maken heeft. Dat de twee fauteuils wel plooien en de andere niet, komt waarschijnlijk dooordat u frequent op deze twee desbetreffende fauteuils zit en nauwelijks op de anderen. Een advies is om regelmatig te wisselen.

Er zitten pluisjes aan mijn loveseat. Kan ik deze ruilen?

Nee, want bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes zoals u ze noemt) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.

De leuningen van ons bankstel kleuren helemaal donker. Wat doet u daaraan?

Wij raden u aan uw meubelen op normale wijze te gebruiken. Hoewel moderne zitmeubelen wel tegen een stootje kunnen, verhoogt u de levensduur van uw zitmeubel door er voorzichtig mee om te gaan. Sterke vervuiling van meubelen is een gebruiksklacht en komt niet voor garantie in aanmerking.

Heeft u een vraag die niet voorkomt in de lijst veelgestelde vragen?
Klik dan hier

Woonmagazine vol inspiratie

Woon
magazine
Montel magazine Gratis aanvragen
Om je beter van dienst te zijn maakt Montèl gebruik van cookies. Voor meer informatie klik hier.